Moj trkački dnevnik

Krajem 2013. godine, u 37. godini života, počela  sam da trčim potpuno sama iz velike želje da poboljšam svoje zdravlje i fizičku kondiciju, osvešćena da poslednjih godina nisam činila dobro svome telu koje sam zapustila.

Osećaj konstantnog nezadovoljstva, brige i opterećenje svakodnevnim obavezama, bez preispitivanja uzroka tog nezadovoljstva, prekinula je iznenadna dijagnoza: maligni melanom.

Ono šta je prelomilo tog dana kada sam došla po histopatološke nalaze, bila su pitanja koje sam po dobijanju nalaza postavila sebi: „Šta je u mom životu autentično? Gde je to ostalo zabeleženo? Koja je slika mame koju bi moja deca mogla da ponesu dalje kroz život, da me ovog trenutka više ne bude?“

Na pitanja nisam imala odgovor…

Trčanje je probudilo u meni dodatnu potrebu da se menjam

Prvog narednog jutra rešila sam da uvedem zdrave životne navike, da izađem na ulicu i potrčim.

Sa pretrčanih 500m prvog dana, moja trkačka budućnost se nije činila svetla.

Po prvi put u životu, ne dopuštam da me prvo, neprijatno iskustvo, odvrati od trčanja. Svaki dan sam trčala za krug više, 250m po 250m i preobražaj je postao nezaustavljiv.

Vežbala sam svakodnevno kroz treninge samodisciplinu, upornost i izdržljivost. Trčanje je postala aktivnost koja je počela da daje smisao i povezuje sve ostale životne aktivnosti.

Pojavila se uspavana životna energija, više volje i spremnosti da se upustim u svakodnevne izazove koje život nosi.

Prve ispisane stranice dnevnika

U senkama kilometara koje sam prelazila, rodila se ljubav prema pisanju.

Imala sam potrebu da pišem i opišem kako se osećam, kako pred polazak na trening, tako i tokom i nakon završenog treninga, kao i uvide kako trkački napredak utiče na moj celokupan život.

Opisivala sam pređene kilometre kroz prizore i scene koje sam primećivala krajičkom oka, sitnice koje su mi mamile osmeh, teškoće, nedoumice  i izazove pojedinih dana… 

Teme su se same nametale i neprestano otvarale neke nove.

Trčanje je postalo moje vreme za introspekciju, ohrabrivanje i snaženje, kako tela tako i uma.

Zašto je korisno pisati trkački dnevnik?

 Stavljanjem na papir misli i osećanja koja su me pratila kroz  teninge, a kasnije i trke, razjašnjavala sam  sebi unutrašnje dileme i tako uz fizičku aktivnost lakše se suočavala i brže napredovala i u drugim   životnim segmentima.

Za mene  trčati  znači razgovorati sa sobom.

Kada sam u prvoj godini trčanja istrčala polumaraton, shvatila sam da je ostalo još toliko neispričanih priča, postavljenih pitanja za koje još uvek nemam odgovor, a kada se krećem, bolje razmišljam.To je upravo taj trenutak kada je trčanje postalo sastavni deo mog života, moja hrana za dušu.  

Zato sam se i odlučila za maratone i ultramaratone, jer je to dug razgovor sa samom sobom. Uz to , trčanje na duge staze razvija strpljenje, istrajnost i upornost.

Bilo da ste na početku ili odmakli na vašoj trkačkoj stazi, uvek je pravo vreme  da krenete sa pisanjem svog trkačkog dnevnika.

Smernice za vođenja ličnih stranica

Ako možete da zamislite vaš trkački cilj i san, možete i da ga ostvarite, čvrsto verujem u to.

Veliki sportski snovi su ostvarivi čak i običnim rekreativcima, ukoliko se proces priprema podeli na dobro isplanirane segmente tokom vremenskog  perioda, od kojih svaki ima za cilj da vas dovede korak bliže ostvarenju finalanog cilja.

Koliko god vam san inicijalno izgledao daleko, uz upornost, istrajnost i veru u sebe, dostižan je.

Pre 6 godina moj san je bio da na proleće istrčim Beogradski maraton – 42 km.

Na putu ka cilju, susretala sam se sa puno izazova, teškoća , pa i razočarenja koja su pokušala da me slome, ali moja vera je bila jača i uspela sam.

Nakon prvog polumaratona usledio je maraton, a onda i ultramaratoni, kilometri i pređene distance su se nizali.

Par saveta za vođenje ličnih trkačkih  stranica:

  • Zapišite svoj trkački cilj i odredite vremenski rok za njegovo ostvarivanje.
  • Stranice dnevnika mogu biti podeljene na segmente, prvih 3km, 5km, 10km, u kojima bi opisivali put do dostizanja zapisanog cilja.
  • Pažljivo planirajte treninge na nedeljnom ili mesečnom nivou. Napravite tabelu plana treninga za npr. prvih mesec dana.
  • Za početnike, korisno je da zapisujete u kom odnosu kombinujete brz hod i lagano trčanje? Iz treninga u trening  pratite napredak.
  • Zapisujte šta ste jeli toga dana kao i koliko pre i/ili posle treninga i pratite kako vam određena hrana prija.
  • Dodajte segment za opisivanje osećaja postignuća ili pak osećaja nemoći koji se mogu pojaviti.
  • Nakon treninga zapišite ideje koje vam se javljaju, vezano za posao, uređenje doma ili neki važan razgovor koji vas očekuje.
  • Meni su se ideje za rešenja svakodnevnih situacija, koje su se pokazale kao dobre i korisne, rađale upravo u procesu kretanja. Zato volim da kažem da se krećem ubrzano da bih bolje razmišljala).
  • Napravite plan kupovine sporske opreme, pre svega patika i kompresivnih čarapa za trčanje (meni su CEP kopresivni ultra tanki steznici za trčanje prijatelj od koga se ne odvajam). Ova oprema će ti pomoći u lakšem savladavanju napora, ostvarivanju boljih trkačkih performansi i bržem oporavku nakon treninga i trke.
  • Neka vaš proces promena bude zabeležen. Vratite se povremeno unazad kako bi videli napredak i odmerili pravac kretanja ka zapisanom cilju. Čestitajte sebi na uspesima, iako su ponekad ispod planiranih i očekivanih.
  • Retrospektiva zabeleženog u trkačkom dnevniku može vam pomoći za bolje planirate treninge  za naredni period i nove izazove.  

Volite i negujte svoje telo i osnažujte kako telo tako i um što će vas zajedno dovesti ka cilju.

Moj naredni trkački izazov je 32. Beogradski maraton koji trčim sinhrono sa Markom. Za Marka je ovo prvo učešće na maratonu.

 Stranice dnevnika koje vode ka 32. Beogradskom maratonu ispisujem redovno, a priče nastale pod senkama ovih kilometara  čitaćete u nekim narednim objavama.  

Vidimo se uskoro na startu, a onda i na cilju!

Ako vam se dopao članak podelite ga sa drugima
Tekst napisala Irena Pavlović, objavljeno 2 април, 2019
cep-logo-white
cropped-MAJna

Medisport doo Beograd je preduzeće osnovano 2009. godine, sa željom da na naše tržište donesemo pun program za fizikalnu terapiju prvenstveno sportista, kako bi obezbedili jednostavno i kontinuirano opremanje sportskih klubova i zdravstvenih ustanova najboljim brendovima iz oblasti fizikalne medicine.

Kontakt

Generalni distrubuter za CEP
Medisport d.o.o.
VELEPRODAJA
Hasanaginice 3
11000 Beograd

+381 11 3593 788
info@medisport.rs

Radno vreme:8:00 - 16:00
Subota: Neradno

Copyright 2019 CEPSPORT Srbija ©  Sva prava zadrzana